שלום,

שלום,

ספרי לימוד יסודות האתלטיקה

ד"ר פטר דוידוביץ', משיק 2 ספרי אתלטיקה ייחודיים, "לימוד יסודות האתלטיקה", שיכשירו את הדור הבא.

מומחה האתלטיקה, ד"ר פטר דוידוביץ', משיק את צמד ספריו "לימוד יסודות האתלטיקה". המטרה של צמד הספרים שלו (הצמד חלק מטרילוגיה), היא להעניק כלים למאמני ולמדריכי האתלטיקה שבזכותם יוכלו להכשיר את דור האתלטים הבא של ישראל. ד"ר דוידוביץ' שייצג את מדינת ישראל כמאמן נבחרת ישראל לנשים באתלטיקה במשך 8 שנים ובמשך 19 שנה שימש כמנהל המקצועי של איגוד האתלטיקה, הוביל את האתלטיקה הישראלית להישגים גדולים.

בתקופתו כמנהל מקצועי של איגוד האתלטיקה, כיכבו האתלטים אלכס אברבוך, ניקי פאלי, איילה סטאין, אסף בימרו, גזציאו יוסף, איתי מגידי, אירנה לנסקי וספורטאים מובילים נוספים. כמאמן עבד עם שיאניות ישראל כדוגמת, אורית קלדוני, שהגיעה לחצי גמר אליפות העולם בתקופה שבה נשים מישראל לא התברגו גבוה באליפויות עולם. ד"ר דוידוביץ' שימש במשך שנים רבות במגוון תפקידים בתחום האתלטיקה בעיקר מורה לאתלטיקה, מרצה בקורסים עיוניים של תורת האימון, מנהל קורסי הכשרה (מדריכים ומאמנים) במכללה האקדמית בוינגייט.

טרילוגיית הספרים מציגה את האתלטיקה כ"מלכת הספורט" והיא תופץ בהוצאת הספרים של המכללה האקדמית בוינגייט. האתלטיקה משמשת בסיס ליכולות האתלטיות של ילדים בגילאי בית ספר ולהצלחה שלהם גם בענפי ספורט אחרים. זו בדיוק הסיבה בגינה בכל העולם מנסים להפוך את האתלטיקה לענף נגיש ומושך עבור ילדים.

הכרך ה-1 מציג את האתלטיקה כענף ספורט מרכזי. עוסק בחשיבותה ובהתפתחות האתלטיקה בארץ ובעולם. מוצגות בו גם דרכים לטיפוח תלמידים מוכשרים באתלטיקה באמצעות משחקי אתלטיקה.

הכרך ה-2 מציג את מקצועות הריצה: ריצות בינוניות וארוכות, שליחים, משוכות, מכשולים והליכה.

הכרך ה-3 יפורסם בהמשך והוא יעסוק בלימוד היסודות של מקצועות הקפיצה, הזריקה והקרב רב.

ד"ר פטר דוידוביץ' אמר: "אשמח לראות את האתלטיקה הופכת להיות ענף פופולרי ומוביל בספורט הישראלי. דרך הספרים האלה, ניסיתי לתרום להרחבת הבסיס של האתלטיקה, להגשת תוכן מתאים להכשרת דורות של מורים, מאמני ומדריכי אתלטיקה. בזכותם אפשר יהיה לאתר ולהכשיר מספר רב של אתלטים צעירים".
פרופ' רוני לידור, נשיא המכללה האקדמית בוינגייט, אמר: "מדובר בספר מאוד איכותי שמיועד לאוכלוסייה ספציפית וממוקדת של אנשי מקצוע. בדיוק בשביל ספרים כאלה הוקמה הוצאת הספרים של המכללה האקדמית בוינגייט. אתלטיקה היא תחום מאוד חשוב ובספרים האלה יש ידע של מומחה בעל שיעור קומה עולמי. זו הסיבה שאני מאוד שמח שצמד הספרים האלה יצא לאור".

 

על כותב הספרים:
הסיפור של ד"ר דוידוביץ' שמאז ומתמיד אהב לקרוא ספרי ספורט ולעקוב אחר ספורטאים מרתק.  פטר למד אתלטיקה כבר בגיל תיכון בעקבות המלצה של אחותו הבכורה. בבוקרשט ברומניה החל את לימודיו לתואר שני בחינוך גופני עם התמחות באתלטיקה. כבר בגיל 23 החל לאמן אתלטים מוכשרים שאיתר בכוחות עצמו.  אחרי 5 שנים החליט לעלות לישראל לבדו מבלי לדעת אף מילה בעברית.
עם נחישות והתמדה למד עברית בקורס מיוחד למורים וסיים אותו בהצטיינות והתחיל לעבוד בחטיבת עלומים ברמת השרון והיה בין המורים המייסדים של כיתת ספורט ראשונה בארץ בתום האתלטיקה. כעבור כשנתיים עיריית כפר סבא פנתה אליו כדי שיתחיל לאמן קבוצה של אתלטיות צעירות. בתוך זמן קצר האתלטיות שהתאמנו תחתיו זכו בשלושת המקומות הראשונים באליפות ישראל לבוגרות במקצועות ריצה 100 ו-200 מטר. בעיתונות המקומית הוא הפך לסלב, אבל הצניעות שלו לא נתנה לשתן לעלות לו לראש. הדבר היחיד שעניין אותו הוא הצלחת המתאמנות שלו.
פטר מונה לייצג את נבחרת נשות ישראל באתלטיקה. בתקופה הזו עברו לא מעט ספורטאיות בכירות תחת שרביטו. למכללה האקדמית בוינגייט הגיע פטר בשנת 1983, חמש שנים לאחר מכן החל את לימודיי הדוקטורט שלו באוניברסיטת בוקרשט ובשנת 1994 הפך למנהל המקצועי של איגוד האתלטיקה. תפקיד שבו החזיק 19 שנה.
בנוסף לכל זאת, במהלך השנים כתב פטר המון מאמרים מקצועיים לאתר מכללת וינגייט ועכשיו הוא מקווה שיהיה לו לעצמו ולמשפחתו.
לרכישת הספר>>>

 

שווה לקרוא

בודק...