שלום,

שלום,

הפתרון לשעמום בריצה

יציאה לבד לריצה יכולה לפעמים להיות משעממת ויש דרכם להפיג את השעמום ולהעלות את המוטיבציה.

מפחדים להשתעמם בזמן ריצה? זה הפתרון בשבילכם
כשסיפרתי שאני רצה למרחקים ארוכים, או כשאנשים התעניינו בלהתחיל לרוץ, הם אמרו לי שריצה מאוד משעממת אותם. חשבתי לעצמי מה כל כך משעמם בלרוץ? הריצה לא תלויה באחרים ורק את או אתה מחליטים לבד אם לרוץ או לא. הריצה מפגישה אותך עם עצמך וההתמודדות היא אישית. שעמום נובע מחוסר עניין בגירויים הפיזיים והרגשיים באותו הרגע. כלומר, תחושת השעמום בריצה עשויה לבוא ממצב שבו הריצה לכשעצמה לא מהווה גירוי מספיק מעניין למי שרץ.

אני רצה עוד מגיל צעיר והריצה היא חלק בלתי נפרד משגרת יומי. לכן, לא משעמם לי לרוץ. להפך הריצה נותנת לי זמן איכות עם עצמי. המחשבות מתגלגלות ,עם כל צעד אני מרגישה את קיומי דרך הריצה. עם זאת, התהליך לא היה קל. חזרתי לרוץ אחרי הפסקה של 10שנים כמעט בהן ילדתי את ארבעת ילדיי. הייתי בכושר ירוד והרגשתי שהרגליים שלי כבדות ומאוד התקשיתי להתמיד.. לא רציתי לרוץ לבד כי לרוץ לבד זה נורא קשה וזה משעמם. מה שהכי הפריע לי היה בעיקר הזמן שלקח לגוף להסתגל חזרה לריצה. חודשים ארוכים של אימונים ובכל פעם להתגבר על עוד קצת "לא יכולה יותר".

תחושת השעמום הייתה בקושי הפיזי בעיקר וחוסר ההנאה שבדבר. בחודשים הראשונים נעזרתי בחברי לריצה שליוו אותי, איתם הריצה נעשתה יותר אפשרית ואף מהנה בזכות אותם רגעים של שיחה על כל דבר שעולה, החל בעניינים של שגרה עד לשיתוף בקשיים ודברים אינטימיים יותר שלא היו עולים אלמלא הריצה המשותפת. בד בבד, כאשר הקושי הפיזי פחת, התחלתי גם לרוץ לבד וליהנות מכך. זה הפך לזמן האיכות שלי עם עצמי, אני מתרכזת בנשימה בצעדים מחפשת את תחושת הקלילות בכל צעד וזוכרת שאני מגבירה את הקצב וזמן הריצה. כאן מגיעים גם רגשות נעימים של חופש, ריחוף משהו בדומה למדיטציה.

אז איך לא תשתעממו בריצה שלכם?
– האזינו לפודקאסטים – כשקשה להיות בחוויה של הריצה, במיוחד למי שבתחילת הדרך בתחום הריצה, זו הזדמנות נהדרת להסיח את הדעת ולהקשיב תוך כדי תנועה לדברים שמעניינים אתכם והופכים את הריצה ליותר נעימה.
– צרפו חברים – בשביל מה יש חברים אם לא בשביל לרוץ ביחד? כשקובעים עם חבר/ה לא נעים לבטל ויש מחויבות. הריצה ביחד עושה את הקושי למשותף ואתם יכולים לעודד אחד את השני, הריצה מעודדת שיח חופשי ומהנה .
– גוונו במסלולי ריצה – כדי לגרות את מערכת השיווי משקל וההתמצאות רוצו במסלולים מגוונים שאתם צריכים להתאמץ בניווט שלהם. אם זה שטח עם נוף מהנה, שטח משתנה שמייצר עניין בריצה ובדרך שמתגלה לפניכם.
– הירשמו לתחרויות – כשיש מטרה לרוץ זה תמיד עוזר בכל דבר שאנחנו עושים. כעת שחזרו המרוצים יש לכם גם המון אופציות שיתאימו לרמה שלכם כדי שתוכלו לבחור מהן.

לסיכום, חברי הטוב לריצה עקיבא אומר, שהחיים הם מסע והאחריות היא שלנו לעשותם מעניינים, מרתקים ומאתגרים. כך המאמר הזה – תחילתו בשעמום וסופו בהזמנה לריצה שגם אם היא מתחילה בשעמום אין שום פגם בכך, נהפוך הוא, זו הזדמנות נהדרת להיענות להרגשה כי אין לדעת לאיזה מסע תיקח אותנו

הכותבת: רחל ריינגוירץ, מטפלת מוסמכת לטרפיה בריצה, מנהלת קורס "מטפלים באמצעות ריצה" של המכללה האקדמית בוינגייט ובעלת ניסיון של 20 בתחום הטיפול (טיפול באומנות) ובתחום הריצה.
לינק הרשמה לקורס:
https://www.wincol.ac.il/?section=2587

שווה לקרוא

בודק...